Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Dag 4: Scottsdale

Ik was vanmorgen al heel vroeg wakker, omdat ik niet kon slapen van de airco had ik 'm uitgezet.
Het was dus al lekker warm toen ik om  6 uur wakker werd. Ik ben nog tot 7 uur blijven liggen.
Paul sliep nog en dat gaf mij mooi de tijd om het blog bij te werken en wat emails te lezen.
Ik heb een heleboel lieve verjaardags felicitaties gehad. Super leuk.
Paul werd om 8 uur wakker en na een snelle douch konden we naar het ontbijt bij het zwembad.
weer een echt Amerikaans ontbijt. Geen boterhammen met kaas, maar toast met jelly, muffins, yoghurt en cornflakes.
Ze hadden ook vers fruit dus besloot ik om voor ons beide een toast met banaan te maken.
Smaakte erg lekker.



Na het ontbijt en het inpakken van de koffers konden we weer vertrekken.
We moesten nog wel even tanken. Dat gaat hier toch iets anders.
Gelukkig was er een hele vriendelijke meneer van het tankstation die ons hielp.
We betaalde $3,99 per gallon. En dan roepen de Amerikanen dat benzine duur is. Als je ze verteld wat het bij ons kost klapperen hun oren. Dan is het bij hun toch niet zo duur.
Gelukkig konden we weer de weg op.


We besloten om naar Joshua Tree National Park te gaan.
Het was even zoeken, maar gelukkig was de tocht ernaar toe erg mooi.
We hebben bij de entree een Annual Pass gekocht. Hij koste $80 en nu kunnen we bij heel veel parken meteen doorrijden. Dit is voor ons de goedkoopste optie.
Het park is vernoemt naar de Joshua tree. Een soort van cactus-achtige boom.


We wisten niet wat we konden verwachten. Toen we bij de eerste picknick plek aankwamen besloten we een korte hike te lopen. 1.6 miles vonden we nog wel te doen.
We liepen de Hidden Valley Trail.
Onze monden vielen open. Wat een gave omgeving. We konden we camera's niet uit zetten.








Er waren veel bergbeklimmer in het park. De rotsen zijn "gemakkelijk" te beklimmen en we zagen regelmatig mensen boven op zitten. Paul had één van hen een foto gemaakt. Hem kwamen we later tegen met z'n vriendin. We hebben nog een tijdje staan kletsen en daarna zijn zij weer een rots gaan uitzoeken om te beklimmen. Het is maar waar je zin in hebt.
Weer terug in de auto reden we verder het park in.
We kwamen hele vreemde stenen tegen. Zoals deze Skull Rocks.



Zoek Paul!




Zelfs de wolken waren prachtig. Ik heb een foto gemaakt van wolken die leken op een kwal en een kameel hahaha.
De route bleek langer te zijn dan we dachten. We kwamen nog een cactussen park tegen. Leuk, maar ze waren allemaal hetzelfde. Na een paar snelle foto's gingen we weer op pad.


Nadat we eindelijk de uitgang van het park hadden gevonden kwamen we er achter dat we nog meer dan 3 uur moesten rijden voordat we in Scottsdale zouden aankomen. En het was al 4 uur. Bij een parkeerplek langs de snelweg hebben we toch maar even het hotel gebeld dat we wat later zouden komen. Paul heeft het telefoontje gedaan en ik helemaal trots dat hij dat zo goed had gedaan. "We are a very bit late".

En toen eindelijk na 2 uur rijden reden we Arizona binnen.


Direct was te zien dat het uitzicht anders zou worden. We zagen overal cactussen staan. Ik dacht in een flits dat het wijnranken waren, maar dat kan natuurlijk helemaal niet, haha.
Veel bergen in een groot landschap. Ik heb nog nooit in mijn leven zoveel bergen bij elkaar gezien.
Rond half 7 zijn we even van de snelweg afgegaan om bij een truckers standplaats in Quartzsite wat te eten. Er zat een Subway en de broodjes die we bestelden waren jummie!
Toen weer snel in de auto op weg naar het hotel.

Ik had in de reisbeschrijving gelezen dat Phoenix als een luchtspiegeling zou verschijnen met hoge wolkenkrabbers en alles. Ik heb een tijdje met mijn camera's op schoot zitten wachten tot het zover was. Helaas viel het een beetje tegen en vond ik de wolkenkrabbers ook niet echt hoog (misschien moet er gewoon eens naast gaan staan om van mening te veranderen).
Ik probeerde nog snel een foto te maken, maar dit was de enige "goede" die er tussen zat.

Rond 8 uur kwamen we dan toch echt aan bij het hotel. Het was ondertussen al aardig donker geworden. De temperatuur bleef hetzelfde. Hij was wel iets gezakt van 104 degrees Fahrenheit naar 100, maar het bleef warm. wel vreemd dat het zo donker word. Dit zijn we in Nederland niet gewend. daar kan het tot middernacht nog "licht" blijven.
Bij de ingang van het hotel stonden mannen ons op te wachten. Ik dacht dat de auto Valet weggezet zou worden. Daar moet je meestal voor betalen en dat vind ik zonde van het geld. Als je het ook zelf kan doen dan scheeld dat weer. Dus reden we snel door.
Paul zou de auto wegzetten en ik inchecken.
Binnen bleek dat het Valet gratis was en bij de prijs inbegrepen. Ik zou van de mannen buiten een briefje krijgen die we in de auto moeten leggen.
De mevrouw van de receptie was heel aardig. Zij had ook met Paul aan de telefoon gesproken. Toen ze hoorde dat we broer en zus waren heeft ze onze kamer veranderd zodat we twee aparte bedden hebben.



De kamer ziet er super gezellig uit met al die vrolijke kleuren. Bij onze voorbereiding zag ik het hotel al op internet en vond dit de leukste die er bij zat. Ik heb nog niet veel vergelijkings materiaal, maar tot nu toe staat deze qua uitstraling op nummer 1.
Een foto van de buitenkant moet ik nog maken i.v.m het licht buiten.
We hebben de rest van de avond lekker rustig aangedaan. Ik op de pc en Paul voor de tv.
We waren wel een beetje verbrand door de felle zon van vandaag. Ondanks dat we goed ingesmeerd waren. Dus na een heerlijke douche goed ingesmeerd met aftersun.
Het was een actieve dag en we waren dan ook wel moe.
Slapen zal geen probleem worden.











3 opmerkingen:

  1. Ik geniet zo van jullie blog. Jullie genieten zo van alles wat er op jullie pad komt en de vele nieuwe dingen. Dat laat ons ook zo mee genieten. Heerlijk dat jullie het zo lekker hebben. Zo te zien heb je een onvergetelijke verjaardag gehad in dat mooie landschap. En wat een verschrikkelijk gave kamer. Daar word je toch vrolijk van. Het is wel heet daar zeg. Heel veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet je je voorstellen, de benzine in Florida is nog goedkoper en zij zeuren al.
    Wat een schitterende cactusbloemen hebben jullie gezien. Leuk dat jullie toch twee losse bedden kregen, een beetje privacy heeft toch ook wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super hoor. We wachten elke dag jullie blog af. Het lijkt dan net of wij ook daar zijn. Je schrijft het zo leuk. Wij hebben vandaag ook pannenkoeken gegeten hoor, samen met pa en ma bij het mussennest. Hier is het weer een stuk slechter. Dus geniet er daar maar van. Kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen