Een verslag van onze rondreis door West-Amerika en Florida

Bryce Canyon

Het was al lekker warm toen we vanmorgen opstonden. De zon was al goed aanwezig.
Omdat we geen ontbijt hadden in dit hotel hebben we nu maar op onze kamer ontbeten. Lekkere broodjes met pindakaas en Philadelphia.
Nadat we alles hadden ingepakt konden we rond half 10 vertrekken. Onze eindbestemming:
 Bryce Canyon.

Het was een mooie tocht. De weg leidde ons de bergen in en we hadden een prachtig uitzicht over het landschap. We zagen beekjes en riviertjes die droog stonden. Waarschijnlijk is al het water door het warme weer op gedroogd.
Halverwege onze rit kwamen we aan in Glendale. Een klein dorpje dat we vorig jaar bezocht hadden. Hier hebben we bij de plaatselijke picknick plek even de benen gestrekt.

Rond 1 uur kwamen we aan bij ons hotel. Omdat het hier een uur later is was het dus al 2 uur. We konden meteen inchecken. Dit jaar zitten we niet in het hotel zelf, maar in één van de bijgebouwen. Helemaal achteraan zit onze lodge: Lake View lodge. Helaas voor ons hebben we geen uitzicht op het meertje. Verder was de kamer helemaal goed. Paul had nog gehoopt  op een bubbelbad net als vorig jaar, maar hij zal het moeten doen met een douche en een badkuip.

De koffers hebben we op de kamer gelaten en we zijn richting Bryce gereden.

We hadden besloten om helemaal naar het eindpunt van de Canyon te rijden en vanaf daar alle uitzicht punten op de route terug te bezoeken.
Het achterste punt was: Yovimpa Point

We stonden nog geen vijf minuten van het uitzicht te genieten of het begon te regenen.
Het tweede punt was: Rainbow Point

Ook daar regen. Gelukkig hadden we een paraplu in de tas en die kwam nu dus goed van pas.

Bij ons derde uitzicht punt: Black Birch Canyon, ook weer regen. Weer snel foto’s maken en filmen en dan hup weer in de auto.

Ons vierde uitzichtpunt: Pondarosa Point, was ook nat. Het ging ook steeds harder regenen.

Nadat we in de auto hadden gewacht en gehoopt dat het zou stoppen met regenen, zijn we toch maar even uitgestapt. Paul met de plu boven mijn hoofd en ik heel snel filmen en foto’s maken.
 Bij het vijfde punt: Agua Point was het weer het zelfde ritueel. Eerst Paul uit de auto, dan ik eruit en meteen onder de plu, voorzichtig naar de railing en snel foto’s en filmen.

Gelukkig konden wij er wel om lachen.
 Het zesde punt: Natural Bridge, was zeker de moeite waard. De natuur had inderdaad een natuurlijke brug gemaakt. Volgens Paul is deze brug (of poort, het is maar net hoe je het bekijkt) nog steeds bezig te ontwikkelen. Het kan dus best zijn dat over heel veel jaren (1000 misschien) dit geen poort meer is. Gelukkig hebben wij dan de foto’s nog.

Bij het zevende punt: Fairview Point regende het nog steeds. We wilden alle uitzichtpunten bekijken, maar één was alleen te bezoeken met een kleine wandeling. We waren nat en koud en hadden daar niet veel zin in. Dit punt hebben we helaas dus moeten missen. We gaan ervan uit dat het uitzicht bijna hetzelfde is als alle andere en hebben dus niks gemist.

Het achtste punt was: Swamp Canyon. Het was een kort bezoek, want we wilden weer teug naar het hotel om op te warmen.

We hadden ondertussen al wat trek gekregen. Naast het hotel zit een restaurant dat heerlijke hamburgers maken. Ons avontuur had ons hongerig gemaakt. De burger ging erin als koek.

Rond half zeven was de regen weg en was er weer een mooie blauwe lucht te zien.
We besloten om de laatste uitkijk punten ook te bezoeken.
Maar wel met een lange broek en vest aan.

Het negende punt was: Paria Point. Dit uitkijkpunt hebben we vorig jaar niet bezocht. Waarom is voor ons ook een goede vraag, want het was er erg mooi.

Het tiende punt was: Bryce Point. Eén van de mooiste uitkijkpunten van het park. Met Hoodoo’s voor ons en andere prachtige natuur verschijnselen. Even genieten.

Het elfde punt: Inspiration Point.

We kwamen er op dit punt achter dat we naar dezelfde Canyon als bij Bryce Point stonden te kijken. Wat een grap!!!

Onze tocht ging verder naar het twaalfde punt: Sunset point.

Ook hier weer een mooi uitzicht over de Canyon. Weer van een ander punt bekeken haha!
We waren bijna bij ons eindpunt. Eerst nog langs nummer dertien: Sunrise Point. Eerlijk gezegd een minder spectaculair punt, maar toch mooi om even te bezoeken.

Het laatste punt was: Fairyland point. Dit ligt net buiten het park. Blijkbaar is dit punt bij zonsopgang het mooist. Jammer dus dat wij er om half negen in de avond waren.

Je kon goed merken dat het later op de avond was. Veel toeristen waren al weg en we konden dus rustig rondkijken.
Het heeft even geduurd, maar alle uitzichtpunten (op 1 na) zijn bezocht.
Nadat we bij het hotel aankwamen hebben we nog een bezoekje gebracht aan de plaatselijke winkel. Ze verkopen hier zowel souvenirs als etenswaren (voor de kampeerders). Paul heeft weer 2 biertjes gekocht zodat hij de komende dagen ’s avonds kan genieten van een biertje. Ik hou het maar op Fanta Grape haha!

1. Jammer van het weer.Maar de foto's zien er prachtig uit.En ja zo warm als vorig jaar is ook niet alles zullen we maar zeggen.Toch maar goed dat op het laatst de plu ook nog ingepakt is.(eigenlijk voor de zon).liefs uit Gouda.xxx.

2. Wij hebben hier nog geen spat regen gehad.Zul je zien gaat dat gebeuren als jullie terug zijn.Maar vooruit moeten jullie toch weer werken!

3. En heeft Paul het bubbelen nog erg gemist?
    Genoeg nattigheid de rest van de dag in ieder geval. Jammer dat jullie regen gehad hebben. Maar wat me verbaasde is dat het koud was. in Florida blijft het ondanks de regen warm. Ik dacht dat jullie nu ook in een warm gebied beland waren, maar misschien komt dat nog.

4. Waarom hebben jullie geen badkuip op een uitzichtpunt gezet, a bath with a vieuw. Het bad stroomt vanzelf vol. Zo, ruime badkamer heb je nog nooit gehad.
    Ik blijg BC toch het mooiste park vinden